Archief voor 26 mei 2012

Eerste keer brood halen

Geplaatst: 26 mei 2012 in Uncategorized

Ik lees net op twitter dat iemand zijn kind voor het eerst brood laat halen, moest ik meteen aan mijn eerste keer denken.

Wij hadden Zeelenberg op de hoek en daar kochten we brood, nou ja, niet altijd, eigenlijk ging mijn ma naar de bakker maar bij speciale omstandigheden gingen we naar Zeelenberg.

Dus ik met briefje naar Zeelenberg.

Pas in de winkel zie ik wat er op staat, streepjes en tweetjes, huh??? 1 brood? 2 brood? Van elk1? 2?

Met mijn arm vol brood en te weinig geld stond ik bij meneer Zeelenberg aan de kassa, ook hij begreep het briefje niet.

Met afrekenen weet ik niet meer hoe dat is afgelopen maar dat ik teveel had was duidelijk toen mijn moeder op mij reageerde.

‘Ik kan dat niet lezen mam’.

‘Er staat een half brood’.

‘Maar mam, daar staat 1/2’.  (wat er uit zag als 112).

Mijn moeder wijzend naar het streepje: ‘dat is een streepje’.

‘Ja mam, dat lijkt een 1’.

Mijn ma had 2 halfjes nodig, dat haalde ik er later, na naar uitleg van haar handschrift, er pas uit.

Nou ja, we hadden iig genoeg brood.

Haha:)