Verboden fietsen te plaatsen

Geplaatst: 3 september 2010 in Uncategorized

Als ik naar de Haagse Mart ga plant ik mijn fiets steevast tegen het bordje: ‘verboden (brom)fietsen voor of tegen het het plaatsen. Dit doe ik al een jaar of 15. Dit bordje hangt aan een hek van Bietsieklette.

Heb ik schijt aan want je kunt je fiets er zo mooi aan vast zetten. Al vind de fietsenoppasmeneer het niet zo leuk. 

Hij heeft  mij er ooit eens over aangesproken, hij wees me op het bordje. Wat is er mis met het bordje? Nou, alles. Hij heeft het thuis gezaagd en geverfd en het is geen officieel bord, dat doet de gemeente en daar wordt dan eerst jaren over beslist. De fietsenoppasmeneer heeft het recht in eigen handen genomen. En dat mag niet in Nederland.

Ik vertelde hem dat dus ook.

Toen begon die over de verf van het hek, dat het mijn schuld is dat het eraf is. Dat dacht ik dus even niet, toen ik mijn fiets er voor het eerst parkeerde bladerde het al. Dus dat vertelde ik hem dan ook maar.

Hij begon ook te dreigen, als ik mijn fiets daar laat staan prikt hij mijn banden lek.

Ik kan me wel voorstellen dat hij geen fietsen tegen ‘zijn’ hekje wil hebben maar dan moet hij er maar een schutting omheen zetten. Alles buiten het hek is van de gemeente en daar mag ik volgens de wet mijn fiets dus gewoon tegenaan planten.

Net zoals die bordjes voor de ramen, leuk een aardig, maar wat er buiten gebeurd heb je niks over te vertellen, mits je uitkijk wordt belemmerd dan, das lullig.

Maar goed, zolang ik boodschapjes op de markt blijf doen, parkeer ik mijn fiets tegen het bordje.

Verboden fietsen te plaatsen

Geef een reactie

